Ideat ja ongelmat

Lisää kehitysehdotuksesi tai kuvaus havaitsemastasi ongelmasta tämän sivun kommenttiosioon.

13 kommenttia:

  1. Moi!

    Voiko karttaan lisätä tankkauspaikkoja? Pokasta, Vuotson kaupalta sekä Tulppiossa saa polttoainetta.

    t. Jan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Toki noita tankkauspaikkoja voi lisätä. Nykyiset tiedot on haettu polttoaineketjujen nettisivuilta, joten nuo ketjuihin kuulumattomat puuttuvat kokonaan. Esimerkiksi Googlen My Mapsilla (https://www.google.com/mymaps) voi tehdä ja jakaa karttoja, jotka on helppo lisätä kurakarttaan. Tietoja voi lähettää osoitteeseen yhteydenotto@kurakartta.net

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei,

      Mitenköhän on mahdollista, että kartassa kerrotaan päällyste-tiedon lähteeksi Digiroad, kun Digiroadissa päällyste on vain arvoilla true/false eli päällystetty tai ei päällystetty? Siellä ei myöskään ole sorapintaiselle tielle annettu päällyste-arvoa.

      Onkohan joku virhe tuossa merkinnässä, että lähde olisi Digiroad? Liikenneviraston Tierekisteri kuulostaa oikeammalta lähteeltä, ja se on eri asia kuin Digiroad. Siellä on nuo päällyste-luokat. Ja kenties myös nopeusrajoituksen ja valaituksen osalta se on lähteenä?

      Poista
    2. Hei,

      Liikenneviraston sivustoilla on tehty sen verran muutoksia, että en enää löytänyt aineistoa, jonka perusteella nuo lähdeviitteet kurakarttaan lisäsin. Selvittelen asiaa ja korjaan lähteet heti kun korjattavaa löytyy. Kiitos huomiosta!

      Poista
    3. Tälläistä löytyy samoilla väreillä paikkatietoikkunasta:

      TIEN PÄÄLLYSTE (TIEREKISTERIN TIETOLAJI 137)
      AINEISTON TIIVISTELMÄ
      Aineisto kattaa Liikenneviraston ylläpitämän maantieverkon.

      Tieto rekisteröidään aina, kun tieosuus ensimmäisen kerran päällystetään tai kun päällysteen luokka vaihdetaan toiseksi. Jälkimmäiseen tapaukseen liitty yleensä myös jonkinasteinen rakenteenparantaminen.

      Kuvaustekniikka perustuu: PÄÄLLUOK 1 = betoni, 2 = kivi, 10 = kovat asfalttibetonit, 20 = pehmeät asfalttibetonit, 30 = soratien pintaus, 40 = sorakulutuskerros

      Poista
  3. Pystyisikö karttaan lisäämään Netatmon tarjoamia tarkempia lämpötilatietoja? https://weathermap.netatmo.com/.. API käytettävissä: https://dev.netatmo.com

    Samalla voisi lisätä myös tieliikennelaitoksen kelikamerat ja niiden lämpötilatiedot netatmon tietojen sekaan.

    http://liikennetilanne.liikennevirasto.fi/

    VastaaPoista
  4. Edellisessä viestissä ei ollut ilmoituksia laitettu päälle. Saisiko tähän viestiin vastauksen kun kerkiät vastaamaan aikaisempaan viestiini?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos uusista ajatuksista. Juuri eilen laitoin seuraavan päivitysversion osoitteeseen http://kurakartta.net/beta testattavaksi. Siinä on nyt kelikamerat mukana ja noita lähdeviitteitä on korjattu. Täytyy tutustua tuohon netatmoon tarkemmin, mutta näyttää lupaavalta!

      Poista
    2. Oisko Netatmosta mitään päivitystä? Olisi hienoa saada kartalle lämpötilalukemia vaikka useista lähteistä, kuten juuri Netatmosta, Kelikameroista ja Ilmatieteenlaitokselta. Paras tapa esittää lämpötilat olisi mielestäni kuten Helsinki-testbedissä: http://testbed.fmi.fi/

      Olisi jo mahtavaa jos kelikameroiden lämpötilat saisi näkymään kartan päällä omalla tasollaan. Myös sadetutka-taso voisi näkyä kaikista pienimmillä zoomaustasoilla.

      Poista
  5. Alkaa sää-asemien resoluutio kyllä lähentyä huippuaan jos tuonne saisi Netatmon lisäksi! Vaatinee hieman kuitenkin skriptausta API-rajoitteiden takia. Sää-asematietojen lataus vaikka 15-30min välein jollakin resoluutiolla koko Suomen alueelta voisi toimia.

    Pystyisikö kelikameroiden lämpötilatiedot (ja tien lämpötilatiedot) lisäämään näkyville niin että ne näkyy jokaisen kameran kohdalla kartalla kokoajan? Sama olisi myös mahtavaa saada kaikille Ilmatieteenlaitoksen havaintoasemille avoimesta datasta.

    Suoraan ei taida karttasovellus taipua historiatietohin, mutta nekin olisi tienkin hyvä ominaisuus.

    Sekä lämpötilatietojen, muiden tietojen ja historiatietojen näyttö voisi näyttää samalta kuin Helsinki Testbedissä: http://testbed.fmi.fi/ , eli ns. "koko suomen Testbed"

    VastaaPoista
  6. GPX tiedostojen lisäämisessä karttaan havaitsin case sensitiivisyyden. Jos tiedoston pääte oli .GPX niin karttaan ei tullut mitään, mutta .gpx päätteellä tuonti onnistui.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kun huomautit, laitan TODO -listalle. Timo

      Poista